Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPugh, Shannon M.; McGuire, Margit E.; Butler, Jason; Castillo, Jyoti; Moore, Daneel; Ramirez, Becky; Russac, Patricia
InstitutionNational Council for the Social Studies
TitelPowerful Teaching and Learning in Social Studies: A Position Statement of National Council for the Social Studies
Quelle(2023)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSocial Studies; Teaching Methods; Democratic Values; Educational Strategies; Student Centered Learning; Citizen Participation
AbstractA comprehensive social studies education provides the foundation for an appreciation of democracy, an understanding of the responsibilities and rights that come with participating in a republican form of government, and the knowledge and skills to be informed, responsible, and active global citizens. As students participate in their social studies education, it is crucial that teachers implement powerful teaching and learning strategies because these are designed to best support students as they acquire the knowledge, skills, and dispositions essential to a well-educated populace in a democratic society and global system. Teaching social studies powerfully and authentically begins with a deep knowledge and understanding of students, the subject, and each subject's unique goals. Teachers must pursue ongoing professional development to develop a deep understanding of their subject and best practices centered in research-based social studies pedagogies in order to effectively build on the pillars that support powerful teaching and learning in social studies classrooms. (ERIC).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies. 8555 Sixteenth Street 500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 800-683-0812; Tel: 301-588-1800; Fax: 301-588-2049; e-mail: membership@ncss.org; Web site: http://www.socialstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: