Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPontier, Ryan W.
TitelLeveraging Family Childcare Providers' Linguistic Strengths: A Teacher-Researcher Collaboration
Quelle(2023), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Teachers; Bilingual Education; Preschool Children; Native Language; Second Language Learning; Feedback (Response); Multilingualism; Learning Experience; Korean; Spanish; English (Second Language); Language Usage; Disadvantaged Youth; Preschool Education; Federal Programs; Teacher Student Relationship; Child Caregivers; Caregiver Training; Code Switching (Language)
AbstractThis study explores the collaborative process that two Korean-English and one Spanish-English bilingual Early Head Start family childcare educators, two instructional coaches, and the author engaged in as they co-created intentional bilingual approaches to supporting young emergent bilinguals. A thematic analysis of the design-based approach of teachers' experience and expertise, the author's observations and modeling, and regular honest feedback and conversations supported our collective work towards cultivating and sustaining spaces that reflected the linguistic realities of everyone present. This ongoing work showed that no single Head Start language approach was appropriate for all three teachers to draw on their entire linguistic repertoire while also providing rich and authentic multilingual learning experiences. This study problematizes the strict nature of monoglossic policymaking. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: