Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFan, Xumei; D'Amico, Leigh K.; Kilburn, Janice; Jones, Alexis; Richard, Chelsea; Garrett, Sommer; Leverage, Elizabeth Logan
TitelSupporting At-Promise Children for Kindergarten Readiness: Impact of a Summer Transition Program
Quelle(2023), (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterYoung Children; Kindergarten; School Readiness; Summer Programs; Transitional Programs; Expectation; Family Involvement; Trauma; Early Experience; Family School Relationship; Program Effectiveness; Self Esteem; Communication Skills; Leadership; Control Groups
AbstractThe Countdown to Kindergarten (CTK) program was developed to increase family awareness of kindergarten expectations, create a positive relationship with families, and support smooth school transition and kindergarten readiness for children who were from diverse backgrounds and/or had adverse experiences. We used a mixed methods design to study the impact of CTK on 320 children in 16 randomly selected kindergarten classrooms. We found that children who participated in CTK demonstrated more academic readiness, more family engagement, and substantially stronger home school relations than those who were eligible but did not participate in CTK. Children who participated in CTK demonstrated confidence and strong communication and leadership skills. The findings could inform the development of kindergarten transition programs and policy making. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: