Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIrby, Beverly J.; Elfarargy, Hamada; Lara-Alecio, Rafael; Tong, Fuhui; Etchells, Matthew J.; Lunenburg, Frederick C.
TitelEnhancing Leadership Instructional Practices in Turnaround Schools Using Longitudinal External Root Cause Analyses
Quelle(2023), (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInstructional Leadership; School Turnaround; Educational Change; Academic Achievement; Educational Improvement; Longitudinal Studies; Low Achievement; Organizational Change; Teaching Methods; Case Studies; Institutional Characteristics; School Administration; Decision Making; Texas
AbstractBillions of dollars have been injected to reform turnaround schools over the past decades with minimal tangible positive outcomes related to improving student achievement, if any. In this qualitative study, we investigated how using longitudinal external root cause analyses (RCAs) contributed to enhancing leadership instructional practices in thee turnaround schools in Texas. Direct and indirect data were collected from three rounds of RCAs conducted in the schools in 2016, 2018, and 2019. Findings indicated that participating in the RCAs provided the leadership teams with evidence about rooted problems at their schools leading to low student achievement, recommendations, and guidance on how to address those problems, which evidently contributed to enhancing their leadership instructional practices. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: