Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrinidad, Jose Eos
TitelEducation Reformers, Strategic Action, and Their Logics for School Improvement
Quelle(2023), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; Educational Improvement; Dropout Prevention; Organizations (Groups); Professional Personnel; Attitudes; New York (New York); Illinois (Chicago); Pennsylvania (Philadelphia)
AbstractSchool reform and improvement are driven by individuals, often working alongside each other. Drawing on in-depth interviews with researchers, philanthropists, and school improvement staff in Chicago, Philadelphia, and NYC, I found that education reformers employed varying logics and strategies even as they worked toward similar goals: "Engineers" used information, incentives, and interventions to promote technical changes while "capacity-builders" worked in schools to broker networks and instructional resources for relational changes within the system. More distantly, "framers" used research to reframe discourse and legitimize reforms while "table-setters" capitalized on investments and elite networks for systems-level changes. This research contributes to studies of school reform and leadership by suggesting how actors outside schools--with their logics and strategies--impact changes within it. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: