Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Families Learning (NCFL)
TitelSetting the Foundation for Learning Success: A Brief on Family Literacy
Quelle(2023), (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFamily Literacy; Definitions; Models; Program Implementation; Adult Education; Parent Participation; Immigrants; Partnerships in Education; Family Programs
AbstractNational Center for Families Learning (NCFL) has long been focused on eradicating poverty through education solutions for families. One significant step toward this goal is to provide holistic learning opportunities through high-quality family literacy programming. The need for transformational literacy solutions has never been greater. Currently only one-third of American children are proficient readers, and 43 million adults across the United States read at the lowest literacy levels. Limited literacy results in decreased educational attainment, employability, financial security, and health outcomes for families. NCFL's signature four-component family literacy model was specifically designed to address these needs and set the foundation for families who seek to improve their educational and economic opportunities and expand pathways for multigenerational learning. This brief clarifies NCFL's definition of family literacy, provides an overview of the four-component family literacy model, and highlights NCFL's extensive efforts to put that model into practice. (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Families Learning. 325 West Main Street Suite 300, Louisville, KY 40202-4237. Tel: 877-326-5481; Tel: 502-584-1133; Web site: http://www.famlit.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: