Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKieffer, Michael J.; Weaver, Andrew W.
TitelClassroom Concentration of English Learners and Their Reading Growth
Quelle(2023), (38 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kieffer, Michael J.)
ORCID (Weaver, Andrew W.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEnglish Language Learners; Classroom Environment; Elementary School Students; Student Characteristics; Grouping (Instructional Purposes); Reading Achievement; Early Childhood Longitudinal Survey
AbstractIn this brief, we use a national representative sample of ever-English learners (N = 783) to examine relations between English learner concentration within classrooms and reading growth between Kindergarten and Grade 5. Piecewise growth models were used to estimate relations for four developmental periods (K-1, Grade 1-2, Grade 2-3, and Grade 3-5). Results indicated non-significant, trivially sized relations for classroom English learner concentration across periods, with and without controls for school concentration and student characteristics. Results were robust across multiple specifications. Findings call into doubt the academic benefits of the common practice of grouping English learners together in particular classrooms. [This paper will be published in "Educational Researcher."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: