Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKagawa, Fumiyo
InstitutionGlobal Partnership for Education (GPE)
TitelQuality Education with the Planet in Mind: Towards a Climate-Responsive and Nature-Positive Framework for the Education System of Lower-Income Countries
Quelle(2022), (98 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Quality; Environmental Education; Developing Nations; Low Income; Guidance; Climate; Teaching Methods; Partnerships in Education; Conservation (Environment); Childrens Rights; Risk Management; School Community Relationship; Educational Finance; Educational Policy; Curriculum Development
AbstractThis background paper to the working paper, "Toward Climate-Smart Education Systems: A 7-Dimension Framework for Action" (ED631326), lays out a conceptual framework for a climate-responsive and nature-positive education system for the lower-income countries that the Global Partnership for Education (GPE) and its sectoral partners support. An overall thrust of the conceptual framework is to bring together diverse communities of practice working at the nexus of climate change, environmental conservation and protection, and education to delineate a more systemic and joined-up approach to maximize complementary between currently siloed approaches and initiatives. This paper features noteworthy examples primarily from lower-income countries that GPE supports, both in the main text and in appendix 1. An annotated list of selected tool kits and guidance documents forms appendix 2. [This report was written with David Selby.] (ERIC).
AnmerkungenGlobal Partnership for Education. Available from: World Bank, MSN P6-600, 1818 H Street NW, Washington D.C., 20433. Tel: 202-458-0825; Fax: 202-522-3923; e-mail: information@globalpartnership.org; Web site: http://www.globalpartnership.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: