Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBennett, Linda (Hrsg.); Hinde, Elizabeth R. (Hrsg.)
InstitutionNational Council for the Social Studies
TitelBecoming Integrated Thinkers: Case Studies in Elementary Social Studies
Quelle(2015), (128 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Curriculum; Social Studies; Thinking Skills; Cognitive Processes; Integrated Activities; Academic Standards; Lesson Plans; State Standards; English; Language Arts; Literacy
AbstractAt a time when social studies is being curtailed in elementary schools, the contributors to this book show that it is still possible to teach social studies very well. The key strategy is one of effective integration, which requires significant planning and pedagogical knowledge, but has a tremendous payoff. The contributors to this book identify the foundations of effective integration, outline strategies for achieving this goal, and present case studies of successful integration at different elementary grade levels. The book includes model lessons that advance the objectives of the recently published C3 Framework, as well as those of the national social studies standards and the Common Core State Standards for English Language Arts and Literacy. This book is a vital resource for elementary teachers, teacher educators, teacher candidates, curriculum directors, and professional development supervisors. [This content is provided in the format of an e-book.] (As Provided).
AnmerkungenNational Council for the Social Studies. 8555 Sixteenth Street 500, Silver Spring, MD 20910. Tel: 800-683-0812; Tel: 301-588-1800; Fax: 301-588-2049; e-mail: membership@ncss.org; Web site: http://www.socialstudies.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: