Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEspelage, Dorothy L.; Forber-Pratt, Anjali; Rose, Chad A.; Graves, Katherine A.; Hanebutt, Rachel A.; El Sheikh, America; Woolweaver, Ashley; Milarsky, Tracey Kenyon; Ingram, Katherine M.; Robinson, Luz; Gomez, Angelica M.; Chalfant, Pam K.; Salama, Christine; Poekert, Phil
TitelDevelopment of Online Professional Development for Teachers: Understanding, Recognizing and Responding to Bullying for Students with Disabilities
Quelle(2023), (23 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Espelage, Dorothy L.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudents with Disabilities; At Risk Students; Bullying; Victims; Faculty Development; Teacher Role; Knowledge Level; Prevention; Multi Tiered Systems of Support; Social Emotional Learning
AbstractStudents with disabilities (SWDs) are disproportionately at-risk for bullying victimization and perpetration, yet there is a lack of educator-focused professional development targeting prevention for these students. This project sought to address gaps in training through the creation of four online professional development modules: (1) understanding bullying among SWDs; (2) examining risk characteristics; (3) establishing school and classroom prevention strategies; and (4) individual prevention. These modules were iteratively developed with feedback from teachers and staff, incorporating the Multi-Tiered System of Supports (MTSS) framework to focus on interventions rooted in social emotional learning (SEL), and emphasizing the importance of prevention for SWDs.?[This is the online version of an article published in "Education and Urban Society."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: