Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSubramonyam, Hariharan; Seifert, Colleen; Shah, Priti; Adar, Eytan
TiteltexSketch: Active Diagramming through Pen-and-Ink Annotations
Quelle(2020), (13 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1145/3313831.3376155
SchlagwörterVisual Aids; Natural Language Processing; Reading Strategies; Educational Technology; Content Area Reading; Computer Software; Schemata (Cognition); Notetaking; Reading Comprehension
AbstractLearning from text is a "constructive" activity in which sentence-level information is combined by the reader to build coherent mental models. With increasingly complex texts, forming a mental model becomes challenging due to a lack of background knowledge, and limits in working memory and attention. To address this, we are taught "knowledge externalization" strategies such as active reading and diagramming. Unfortunately, paper-and-pencil approaches may not always be appropriate, and software solutions create friction through difficult input modalities, limited workflow support, and barriers between reading and diagramming. For all but the simplest text, building coherent diagrams can be tedious and difficult. We propose "Active Diagramming," an approach extending familiar active reading strategies to the task of diagram construction. Our prototype, texSketch, combines pen-and-ink interactions with natural language processing to reduce the cost of producing diagrams while maintaining the cognitive effort necessary for comprehension. Our user study finds that readers can effectively create diagrams without disrupting reading. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: