Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerrera-García, Karina Jaquelin; Dávila-Araiza, María Teresa
TitelDidatic-Mathematical Knowledge and Competence of Prospective Secondary School Mathematics Teachers on Linear Variation = Conocimientos y competencias didáctico-matemáticos de futuros profesores de matemáticas de secundaria sobre variación lineal
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (42nd, Mazatlán, Mexico and Online, May 27-Jun 6, 2021).
Quelle(2020), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Secondary School Teachers; Mathematics Teachers; Foreign Countries; Knowledge Base for Teaching; Mathematics Instruction; Mathematical Concepts; Teacher Attitudes; Computer Software; Educational Technology; Mexico
AbstractIn this paper we describe an educational proposal for prospective secondary school mathematics teachers in Mexico, whose aim was to contribute to the development of their didactic-mathematical knowledge about linear variation through mathematical tasks, the development of the competence of identifying primary mathematical objects and the reflection on hypothetical cases of teaching. The proposal is supported within both the Onto-semiotic Approach (EOS) and the Mathematics Teacher's Didactic-Mathematical Knowledge and Competence model. The proposal follows a design research methodology based on EOS. The results show the complexity related to the development of the competence of identifying primary mathematical objects, they also highlight the influence that competence has on the development of the epistemic and cognitive facets of prospective teachers' didactic-mathematical knowledge on linear variation. [For the complete proceedings, see ED629884.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: