Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSuárez-Rodríguez, Mayra; Figueras, Olimpia
TitelAn Approach to Density in Decimal Numbers: A Study with Pre-Service Teachers = Un acercamiento a la densidad en los números decimales: un estudio con profesores en formación
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (42nd, Mazatlán, Mexico and Online, May 27-Jun 6, 2021).
Quelle(2020), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Numbers; Preservice Teachers; Mathematics Instruction; Intervals; Foreign Countries; Mathematics Teachers; Mexico (Mexico City)
AbstractResearchers, who have studied the understanding of the density property in the set of decimal numbers, have shown that the student uses the property of the discrete of natural numbers to solve tasks related to density. So, a restructuring of concepts is necessary, that is, a conceptual change from "the discrete" to "the dense". This report presents evidence from ten pre-service teachers from Mexico City that this change can initiate through the implementation of a didactic sequence. The pre-service teachers managed to visualize that a decimal number can be found in an interval. Consequently, they were able to conceive an infinity. However, several of them persisted with the idea of the existence of a successor in the set of decimal numbers. [For the complete proceedings, see ED629884.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: