Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionEditorial Projects in Education (EPE)
TitelContent Literacy. Education Week. Spotlight
Quelle(2023), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLiteracy; Writing Instruction; Reading Comprehension; Curriculum Implementation; Elementary Secondary Education; Reading Instruction; Prior Learning; Content Area Reading; Electronic Publishing; Printed Materials; Tennessee
AbstractContent literacy is a crucial skill that enables students to read, comprehend, and use subject-specific information across various academic disciplines. This Spotlight will help readers explore how one district is integrating writing with rich content; analyze research on content-focused instruction; learn tips for combining screen and printed text for reading success; examine strategies to help students transfer their existing knowledge to new texts; and more. Articles in this Spotlight include: (1) "How One District Found Success By Overhauling Writing Instruction" (Caitlynn Peetz); (2) "Teachers Are Told to 'Activate Prior Knowledge.' Here's How That Works in Reading" (Sarah Schwartz); (3) "The Role of Knowledge in Reading Comprehension: 3 Takeaways" (Sarah Schwartz); (4) "4 Tips for Reading Success: How to Combine Screens And Printed Text" (Laura Baker & Sarah Schwartz); and (5) "Use Knowledge-Building Curriculum to Boost Literacy" (Larry Ferlazzo). [This Spotlight was sponsored by Heinemann.] (ERIC).
AnmerkungenEditorial Projects in Education, Inc.. 6935 Arlington Road Suite 100, Bethesda, MD 20814. Tel: 800-346-1834; Tel: 301-280-3100; e-mail: library@educationweek.org; Web site: https://www.edweek.org/research-center/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: