Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdgerton, Adam K.
InstitutionLibrary of Congress, Congressional Research Service (CRS)
TitelChild Care Access Means Parents in Schools (CCAMPIS): In Brief. CRS Report R47422, Version 2
Quelle(2023), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterParents; Employed Parents; College Students; Low Income Students; Child Care; Access to Education; Grants; Child Care Centers; Federal Programs; Eligibility; Costs; Dependents; Federal Aid
AbstractStudent-parents face unique postsecondary persistence and completion challenges as they balance raising children with the demands of coursework and possibly employment. In order to help lowincome student-parents earn degrees and credentials, the federal government provides Child Care Access Means Parents in School (CCAMPIS) grants to institutions of higher educations (IHEs). CCAMPIS grants support or establish campus-based child care services that primarily serve the needs of low-income students. This report briefly describes the postsecondary undergraduate student-parent population and their dependent care costs. It then provides an explanation of CCAMPIS eligibility and program requirements. This is followed by a summary of program appropriations trends, program outcome data, and recent congressional proposals to reauthorize and modify the program. (ERIC).
AnmerkungenCongressional Research Service. Web site: https://crsreports.congress.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: