Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElfarargy, Hamada Ahmed Fahmy; Irby, Beverly J.; Lara-Alecio, Rafael; Tong, Fuhui; Etchells, Matthew James; Villarreal, Elsa; Lunenburg, Frederick C.
TitelInvestigating How Participating in External Root Cause Analyses Improves Instructional Leadership Practices in Turnaround Schools
Quelle(2022), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeadership Styles; Instructional Leadership; School Turnaround; Educational Practices; Case Studies; Longitudinal Studies; Elementary Schools; College Faculty; Specialists; Evaluation Methods; Educational Improvement; Organizational Change; Educational Quality; Teacher Attitudes; Administrator Attitudes; Teacher Administrator Relationship; Texas
AbstractIn this qualitative collective case study, we investigated how participating in external longitudinal root cause analyses (RCAs) contributed to the enhancement of instructional leadership practices of the leadership teams in three turnaround elementary schools in Texas. We participated with an external team of expert professors in conducting the three rounds of RCAs in 2016, 2018 and 2019. We were able to collect direct data through our participation in the RCA process and indirect data through the analyses of different documents. Findings indicated gradual improvements observed in the leadership instructional practices. Notably, there was evidence observed in practices associated with visionary leadership and unity of purpose before those observed in school instruction and learning community. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: