Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHashim, Shirin A.; Kelley-Kemple, Thomas; Laski, Mary E.
InstitutionAnnenberg Institute for School Reform at Brown University
TitelAn Improved Method for Estimating School-Level Characteristics from Census Data. EdWorkingPaper No. 23-804
Quelle(2023), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInstitutional Characteristics; Schools; Computation; Census Figures; Methods; Data Analysis; School Location; Income; School Statistics; School Funds; Enrollment Rate
AbstractWe propose a new method for estimating school-level characteristics from publicly available census data. We use a school's location to impute its catchment area by aggregating the nearest "n" census block groups such that the number of school-aged children in those "n" block groups is just over the number of students enrolled in that school. We then weight census data by the number of school-aged children in the block-group to estimate school-level measures. We conduct several robustness checks to assess the quality of our estimates and find that our method is broadly successful in replicating known school-level characteristics and producing unbiased estimates for school-level income. This method expands the available set of school-level variables to the broader and richer set of characteristics measured in the census, which can then be used to conduct descriptive and observational research across a long time horizon. (As Provided).
AnmerkungenAnnenberg Institute for School Reform at Brown University. Brown University Box 1985, Providence, RI 02912. Tel: 401-863-7990; Fax: 401-863-1290; e-mail: AISR_Info@brown.edu; Web site: http://www.annenberginstitute.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: