Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPACER Center
TitelPACER's Guide to the Special Education Evaluation Process in Minnesota
Quelle(2022), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Special Education; Student Evaluation; Students with Disabilities; Public Schools; Student Needs; Eligibility; Individualized Education Programs; Private Schools; Home Schooling; Parent Role; Disability Identification; Testing; Referral; Cooperative Planning; Teamwork; Minnesota
AbstractSchool work is designed to challenge students and help them meet grade-level academic standards. Students with disabilities have the right to learn and participate in the general education curriculum. Public school districts must provide these students with the services, accommodations, and modifications that they need to learn the same material as students without disabilities, to the extent appropriate. Public schools have a responsibility to ensure that all students with disabilities have access to a free appropriate public education (FAPE). If a child is having trouble learning at school, they may need more or different support. One option as a first step is to ask the child's teacher if they are also concerned. Another is to ask for a comprehensive special education evaluation. This guidebook is intended to help Minnesota parents and guardians navigate this process. (ERIC).
AnmerkungenPACER Center. 8161 Normandale Boulevard, Minneapolis, MN 55437. Tel: 800-537-2237; Tel: 952-838-9000; Fax: 952-838-0199; e-mail: pacer@pacer.org; Web site: http://www.pacer.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: