Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKara, Yusuf; Kamata, Akihito; Qiao, Xin; Potgieter, Cornelis J.; Nese, Joseph F. T.
TitelEquating Oral Reading Fluency Scores: A Model-Based Approach
Quelle(2023), (40 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kara, Yusuf)
ORCID (Kamata, Akihito)
ORCID (Qiao, Xin)
ORCID (Potgieter, Cornelis J.)
ORCID (Nese, Joseph F. T.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterOral Reading; Reading Fluency; Models; Reading Rate; Accuracy; Equated Scores; Reading Tests
AbstractWords read correctly per minute (WCPM) is the reporting score metric in oral reading fluency (ORF) assessments, which is popularly utilized as part of curriculum-based measurements to screen at-risk readers and to monitor progress of students who receive interventions. Just like other types of assessments with multiple forms, equating would be necessary when WCPM scores are obtained from multiple ORF passages to be compared both between and within students. This paper proposes a model-based approach for equating WCPM scores. A simulation study was conducted to evaluate the performance of the model-based equating approach along with some observed-score equating methods with external anchor test design. [This paper will be published in "Educational and Psychological Measurement."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: