Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGranger, Kristen L.; Sutherland, Kevin S.; Conroy, Maureen A.; Dear, Emma; Morse, Ashley
TitelTeacher Burnout and Supporting Teachers of Students with Emotional and Behavioral Disorders
Quelle(2023), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Sutherland, Kevin S.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Burnout; Emotional Disturbances; Behavior Disorders; Students with Disabilities; Special Education Teachers; Intervention; Teacher Student Relationship; Elementary School Teachers; Classroom Techniques; Program Implementation; Fidelity
AbstractThis article will provide a brief reflection on Garwood's summary of research on special education teacher burnout and fidelity of implementation in delivery of evidence-based behavioral interventions. Subsequently, we provide a conceptual and empirical summary of key issues for supporting teachers of and students with emotional and behavioral disorders (EBDs) through the lens of BEST in CLASS (a Tier 2 intervention supporting teacher's use of evidence-based practices with students with or at-risk for EBD). This summary will (a) outline the theoretical structure that supports how BEST in CLASS may improve teacher--student relationships and reduce teacher burnout, (b) demonstrate the influence of BEST in CLASS on teacher burnout in a sample of elementary school teachers and discuss findings, (c) propose that researchers consider burnout within the context of dynamic classroom systems, and (d) link these suggestions to theoretical frameworks. We conclude with a discussion of Garwood's call to action and implications for future research. [This is the online version of an article published in "Journal of Emotional and Behavioral Disorders."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: