Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPark, Rina; Fosnacht, Kevin; Chan, Eric
TitelEngaging Families Leads to Student Academic Gains and Increased Attendance: How TalkingPoints Improved Outcomes in a Large Urban School District
Quelle(2022), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fosnacht, Kevin)
ORCID (Chan, Eric)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterKindergarten; Elementary Secondary Education; Urban Schools; Achievement Gains; Attendance Patterns; Family Involvement; Multilingual Materials; Family School Relationship; Communication Strategies; Outcomes of Education; Program Effectiveness; Scores; Mathematics Tests; Standardized Tests; Minority Group Students; English Language Learners; Student Behavior; Models; Students with Disabilities
AbstractThis report demonstrates the impact of a two-way multilingual family engagement communication platform, TalkingPoints, on student outcomes at a large, urban, K-12 school district. The study used a difference-in-differences model to examine how the introduction of TalkingPoints influenced attendance, behavior, course proficiency, and state standardized test scores. It found improvements in course proficiency in four of six study areas, math state standardized test scores, and attendance after schools' adoption of TalkingPoints. Generally, the results were greater for Black and Latino students and English language learners than for White and non-English language learners. Best practice recommendations for family engagement technology solutions are discussed. [This report was produced by TalkingPoints.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: