Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (NCEE) (ED/IES); Westat, Inc.; Human Resources Research Organization (HumRRO)
TitelEvaluating the Federal Innovative Assessment Demonstration Authority: Early Implementation and Progress of State Efforts to Develop New Statewide Academic Assessments. Study Highlights. NCEE 2023-004h
Quelle(2023), (1 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProgram Evaluation; Program Implementation; Testing Programs; State Programs; Academic Achievement; Achievement Tests; Educational Innovation; Accountability; Data Use; COVID-19; Pandemics; Evaluation Methods; Teaching Methods; Barriers; Elementary Secondary Education; New Hampshire; Louisiana; North Carolina; Georgia
AbstractEducation officials have long hoped that the statewide academic assessments most students take each year could be used not only for accountability but also to guide instruction. Congress established the Innovative Assessment Demonstration Authority (IADA) program in 2015 to help address this goal, offering up to seven states flexibility from federal requirements so that they may more easily make progress toward replacing their current assessments with more innovative ones. The report describes the early progress of the first five IADA systems to help policymakers consider expanding the program to more states. The report is primarily based on analyses of states' IADA applications and annual performance reports through the 2020-2021 school year and is part of a broader evaluation of IADA required by Congress. This Study Highlights describes the key findings from the report. [For the full report, see ED627872. For the Appendix, see ED627873.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://ies.ed.gov/ncee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: