Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCohodes, Sarah; Eren, Ozkan; Ozturk, Orgul
InstitutionNational Bureau of Economic Research (NBER)
TitelTeacher Performance Pay, Coaching, and Long-Run Student Outcomes. Working Paper 31056
Quelle(2023)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMerit Pay; Teacher Effectiveness; Teacher Salaries; Outcomes of Education; Educational Attainment; Coaching (Performance); Correctional Rehabilitation; Socioeconomic Status
AbstractThis paper examines the effects of a comprehensive performance pay program for teachers implemented in high-need schools on students' longer-run educational, criminal justice, and economic self-sufficiency outcomes. Using linked administrative data from a Southern state, we leverage the quasi-randomness of the timing of program adoption across schools to identify causal effects of the school reform. The program improved educational attainment and reduced both criminal activity and dependence on government assistance in early adulthood. We find little scope for student sorting or changes in the composition of teacher workforce, and that program benefits far exceeded its costs. We propose mechanisms for observed long-run effects and provide evidence consistent with these explanations. Several robustness checks and placebo tests support our findings. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: