Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYamashita, Takashi; Smith, Thomas J.
TitelMotivation to Learn by Age, Education, and Literacy Skills among U.S. Working-Age Adults
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 8-12, 2021).
Quelle(2021), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdults; Learning Motivation; Literacy; Educational Attainment; Age; Measurement; Predictor Variables; Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
AbstractAssessment of Motivation to learn (MtL) is challenging in the diverse populations. Commonly used method (i.e., exact invariance test) may not be suitable for companions of many subgroups. This study employed an alignment optimization method (a.k.a., approximate invariance test) and data of the working age (25-65 years old) U.S. adults (n = 5,509) from the 2012/2014 Program for International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) to examine the existing four-item MtL measure across sixteen subgroups by four age-groups, college education (vs. less than college) and literacy levels (low vs. mid-high). Four-item MtL measure was valid. Higher education and mid-high literacy were consistently linked to higher MtL regardless of age. Also, the MtL ranking of subgroups was provided for policy implications. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: