Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoabler, Christian T.; Gearin, Brian; Baker, Scott K.; Stoolmiller, Mike; Kennedy, Patrick C.; Clarke, Ben; Nelson, Nancy J.; Fien, Hank; Smolkowski, Keith
TitelStudent Practice Opportunities in Core Mathematics Instruction: Exploring for a Goldilocks Effect for Kindergartners with Mathematics Difficulties
Quelle(2019), (35 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Kindergarten; Young Children; Mathematics Achievement; Drills (Practice); Direct Instruction; Core Curriculum; Learning Problems; Oregon; Texas
AbstractOpportunities for practice play a critical role in learning complex behaviors. In the context of explicit mathematics instruction, practice facilitates systematic opportunities for students with mathematics difficulties (MD) to learn new mathematics content and apply such knowledge and skills to novel mathematics problems. This study explored whether there is an optimal amount of student practice that teachers should provide in core mathematics instruction to maximize the mathematics achievement of kindergarten students with MD, a so called "Goldilocks effect," as opposed to simply "more is better." Results from observation data collected in a large-scale efficacy trial supported the latter rather than the former. Specifically, we found that three individual practice opportunities for every explicit teacher demonstration of mathematical content was associated with increased mathematics achievement for students with MD relative to fewer practice opportunities. Implications for facilitating frequent student practice opportunities during core mathematics instruction and designing professional development for teachers who work with students with MD are discussed. [This paper was published in "Journal of Learning Disabilities" v52 n3 p271-283 May-Jun 2019 (EJ1211061).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: