Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, Ben; Doabler, Christian T.; Turtura, Jessica; Smolkowski, Keith; Kurtz-Nelson, Evangeline; Kosty, Derek; Fien, Hank; Baker, Scott K.
TitelExploring the Relationship between Initial Mathematics Skill and a Kindergarten Mathematics Intervention
Quelle(2019), (35 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCorrelation; Mathematics Skills; Mathematics Instruction; Kindergarten; Intervention; At Risk Students; Numbers; Elementary School Students; Elementary School Mathematics; Grade 1; Response to Intervention; Program Effectiveness; Large Group Instruction; Small Group Instruction; Number Concepts; Mathematics Achievement; Oregon; Stanford Achievement Tests
AbstractThis study examined the role of initial skill in moderating intervention effects of a 50 lesson mathematics intervention program, ROOTS, for at risk kindergarten students focused on developing whole number concepts and skills. The study utilized a randomized block design with at-risk students (n = 592) within classrooms (n = 60) randomly assigned to one of two treatment conditions (a small group of two or five students) or control condition. Proximal and distal measures were collected in the fall (pretest), spring (posttest) and winter of first grade (delayed posttest). Analyses examined the moderating effects of initial student achievement level on mathematics outcomes. Results indicated that initial skill moderated student outcomes but that relationship did not differ by group size. Implications for tiered mathematics instruction are discussed. [This paper was published in "Exceptional Children" v85 n2 p129-146 2019 (EJ1202484).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: