Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGutierrez, Emily; Blagg, Kristin; Chingos, Matthew M.
InstitutionUrban Institute
TitelUser Guide to Model Estimates of Poverty in Schools
Quelle(2022), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Poverty; Low Income Students; Urban Schools; Measurement Techniques; School Districts; Lunch Programs; Models; Family Income; Geographic Location; Eligibility
AbstractThe share of students eligible for free and reduced-price lunch (FRPL) via meal applications is often used as a proxy for the share of students from low-income households at a school. But the recent adoption of universal meal programs, such as the Community Eligibility Provision, make it more difficult to consistently measure student poverty within and across states. The Urban Institute's Model Estimates of Poverty in Schools (MEPS) is a school-level measure of the share of students living in poverty that is comparable across states and time. The MEPS measure reflects, as closely as possible, the students who attend each school (i.e., the measure is distinct from a neighborhood measure). The scale of the poverty measure aligns with the district-level estimates from the US Census Bureau's Small Area Income and Poverty Estimates (SAIPE), capturing students with family incomes up to 100 percent of the federal poverty level. (As Provided).
AnmerkungenUrban Institute. 2100 M Street NW, Washington, DC 20037. Tel: 202-261-5687; Fax: 202-467-5775; Web site: http://www.urban.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: