Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWiley, Jennifer; Guerrero, Tricia A.; Hildenbrand, Lena; Griffin, Thomas D.
TitelExploring the Boundaries: When Explanation Activities Do Not Improve Comprehension
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Society for Text & Discourse (32nd, 2022).
Quelle(2023), (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wiley, Jennifer)
ORCID (Guerrero, Tricia A.)
ORCID (Hildenbrand, Lena)
ORCID (Griffin, Thomas D.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterScience Education; Reading Comprehension; Introductory Courses; Psychology; Study Habits; Undergraduate Students; Scores
AbstractEngaging in explanation while studying expository science texts can improve comprehension. The present study varied the timing of explanation activities and restudy opportunities before taking final comprehension tests on a set of 6 topics studied as part of a course in Introduction to Psychology. When students had the opportunity to restudy in the same session, then comprehension benefited from explanation activities. However, no benefit from explanation activities was seen when they were done in a session prior to the restudy opportunity. [This is online version of paper published in "Preprint Repository for the 32nd Annual Meeting of the Society for Text & Discourse" (No. 9587).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: