Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatterson, Margaret B.
TitelProgram for the International Assessment of Adult Competencies Numeracy Skills and Home Use among Post-Traditional Adult English Learners
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (20 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNumeracy; Mathematics Skills; English Language Learners; Family Environment; Immigrants; Adult Students; Educational Attainment; Family Characteristics; Physical Health; Generational Differences; Financial Literacy; Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
AbstractResearch on adult English learners (ELs) typically focuses on language-related skills. However, adult ELs may also need instruction in numeracy to navigate daily life or understand health information. Little is known about how ELs use numeracy skills in their home lives and connections of skill use with related electronic numeracy skills. This paper's purpose is to examine numeracy skill levels and skill use at home of post-traditional adult ELs. Employing PIAAC:2012/2014 data, the paper begins with identifying post-traditional adult ELs' numeracy skill levels. The relationship of skill level with skill use is then analyzed to determine how six discrete groups of ELs at various skill levels employ numeracy skills. The paper concludes with implications for practice engagement, health, and instruction. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: