Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOber, Teresa M.; Brooks, Patricia J.; Homer, Bruce Douglas
TitelExamining Relations between Executive Functions and Decoding in Children: A Meta-Analytic Investigation
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (21 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterExecutive Function; Decoding (Reading); Children; Meta Analysis; Reading Processes; Phoneme Grapheme Correspondence; Correlation; Short Term Memory; Inhibition; Reading Skills; Effect Size; Age; Predictor Variables
AbstractPrevious meta-analyses highlight the role of executive functions (EF), encompassing working memory, task-switching, and inhibition, in reading comprehension, but have not demarcated its role in decoding, defined as use of orthographic patterns to access oral pronunciations. According to the dual-route model, decoding involves parallel activation of lexical and non-lexical (grapheme-to-phoneme) routes, which places demands on EF. We used multivariate meta-analyses to examine associations between decoding, assessed via nonword and word reading tasks, and EF across 51 studies involving children (128 effect size estimates, N = 18,699 participants, mean age 10.2 years, range 5.0-14.9). Results indicated significant small-moderate correlations between each EF construct and decoding task (Fisher's z ranged from 0.24 to 0.36), with age moderating some associations. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: