Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartin, Carol Lynn; Xiao, Sonya Xinyue; Fabes, Richard A.; Hanish, Laura D.; DeLay, Dawn; Oswalt, Krista
TitelAre Coeducational Classes Truly Coeducational?
Quelle(2022), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCoeducation; Elementary Schools; Elementary School Students; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Student Attitudes; Interaction; Gender Differences; Peer Relationship; Educational Environment; Public Schools; Incidence
AbstractBoys and girls sit together in most classrooms, but do they interact? Based on forty-year-old evidence, coeducational classes may not be coeducational but instead be segregated by gender, which may undermine student success. Our goal is to answer this question in today's classrooms. We used longitudinal data to assess gender segregation in 26 classes in three U.S. coeducational elementary schools over an academic year. Third- to fifth-grade students (n = 515) from diverse backgrounds were asked how often they work with (frequency) and how well they work together (quality) with each classmate. Analyses illustrated a strikingly consistent pattern: For every grade, gender, and classroom, and across both fall and spring, students reported that they interacted more frequently with and had higher quality interactions with same- than with other-gender classmates. [The paper will be published in "Elementary School Journal."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: