Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarnevale, Anthony P.; Wenzinger, Emma; Cheah, Ban
InstitutionGeorgetown University, Center on Education and the Workforce
TitelThe Most Popular Degree Pays Off: Ranking the Economic Value of 5,500 Business Programs at More than 1,700 Colleges
Quelle(2022), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Business Education; Business Schools; College Programs; Economic Impact; Outcomes of Education; Salary Wage Differentials; Salaries; Wages; Debt (Financial); Masters Degrees; Education Work Relationship; Bachelors Degrees
AbstractMajoring in business typically pays off. While graduates' earnings and federal student loan debt vary by institution and degree level, the majority of business programs lead to median earnings that are roughly 10 times graduates' debt payments two years after program completion. "The Most Popular Degree Pays Off: Ranking the Economic Value of 5,500 Business Programs at More Than 1,700 Colleges" finds that the economic value of business programs is high compared to the financial returns from other programs, though not as high as returns associated with health, engineering, and computer and information sciences programs. Two years after graduation, associate's degree holders in business have median annual earnings of $30,000 after debt payments. The financial returns from a business degree rise to $43,200 after debt payments for bachelor's degree holders and $51,600 for master's degree holders. (As Provided).
AnmerkungenGeorgetown University Center on Education and the Workforce. 3300 Whitehaven Street NW Suite 5000 Box 571444, Washington, DC 20057. Tel: 202-687-4922; Fax: 202-687-3110; e-mail: cewgeorgetown@georgetown.edu; Web site: http://cew.georgetown.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: