Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionRegional Educational Laboratory Southwest (ED/IES); National Center for Education Evaluation and Regional Assistance (NCEE) (ED/IES); American Institutes for Research (AIR)
TitelEncouraging Families to Visit a Literacy Website: A Randomized Study of the Impact of Email and Text Message Communications. Appendixes. REL 2023-143
Quelle(2022), (33 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Program Effectiveness; Electronic Mail; Telecommunications; Handheld Devices; Interpersonal Communication; Public Schools; Elementary Schools; Parent School Relationship; Information Dissemination; Web Sites; Geographic Location; Family Characteristics; Literacy Education; Access to Information; Socioeconomic Influences; English Language Learners; Economically Disadvantaged; Minority Group Students; Racial Differences; Ethnicity; Rural Schools; Institutional Characteristics; African American Students; Hispanic American Students; Arkansas
AbstractThe full study to these appendixes examined the feasibility and effectiveness of using brief email and text message communications to increase the number of parent and guardian visits to the Reading Initiative for Student Excellence (R.I.S.E.) state literacy website. This document presents the following four appendixes that accompany the study: (1) Study design; (2) Methods; (3) Supporting analyses; and (4) Supplemental analyses. [For the full report, see ED624334. For the Study Snapshot, see ED624335.] (ERIC).
AnmerkungenRegional Educational Laboratory Southwest. Available from: Institute of Education Sciences. 550 12th Street SW, Washington, DC 20202. Tel: 202-245-6940; Web site: http://ies.ed.gov/ncee/edlabs/regions/southwest/index.asp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: