Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOesterle, Mareike; Schwab, Götz
TitelDeveloping a Framework of CPD for the Context of Foreign Language Teaching
Quelle(2022), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Oesterle, Mareike)
ORCID (Schwab, Götz)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSecond Language Learning; Second Language Instruction; Faculty Development; Language Teachers; Teacher Education Programs; Reflective Teaching; Preservice Teachers; Ambiguity (Semantics); Professionalism; Concept Mapping; Multilingualism; International Cooperation; Audio Equipment; Video Technology; Foreign Countries; Information Technology; Task Analysis; Language Usage; Intercultural Communication; Program Descriptions; Student Attitudes; Europe
AbstractThis chapter illustrates how Continuing Professional Development (CPD) can be put into practice in the context of foreign language teacher education. After outlining the overall structure of the CPD framework developed in the proPIC project, five sessions are introduced in detail. They include: (1) Session 1: What is CPD?; (2) Session 2: CPD as language teachers; and (3) Sessions 3-5: Reflective practice. Throughout the different sections, the authors highlight the importance of promoting reflective practice among prospective language teachers in order for them to develop professionally. Yet, they also critically discuss the concept of reflective practice in their context and its conceptual and terminological ambiguity and intricacy. Lessons learned from the project conclude the chapter. [For the complete volume, "Promoting Professionalism, Innovation and Transnational Collaboration: A New Approach to Foreign Language Teacher Education," see ED624249.] (ERIC).
AnmerkungenResearch-publishing.net. La Grange des Noyes, 25110 Voillans, France. e-mail: info@research-publishing.net; Web site: http://research-publishing.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: