Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngrist. Joshua; Gray-Lobe, Guthrie; Idoux, Clemence M.; Pathak, Parag A.
InstitutionNational Bureau of Economic Research (NBER)
TitelStill Worth the Trip? School Busing Effects in Boston and New York. Working Paper 30308
Quelle(2022)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBusing; School Desegregation; School Choice; Student Transportation; Urban Schools; Travel; Academic Achievement; College Attendance; Proximity; Racial Integration; Program Effectiveness; Massachusetts (Boston); New York (New York)
AbstractSchool assignment in Boston and New York City came to national attention in the 1970s as courts across the country tried to integrate schools. Today, district-wide choice allows Boston and New York students to enroll far from home, perhaps enhancing integration. Urban school transportation is increasingly costly, however, and has unclear integration and education consequences. We estimate the causal effects of non-neighborhood school enrollment and school travel on integration, achievement, and college enrollment using an identification strategy that exploits partly-random assignment in the Boston and New York school matches. Instrumental variables estimates suggest distance and travel boost integration for those who choose to travel, but have little or no effect on test scores and college attendance. We argue that small effects on educational outcomes reflect modest effects of distance and travel on school quality as measured by value-added. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: