Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEstes, Chris; Deaton, Devin; Jayashankar, Aparna
InstitutionMigration Policy Institute (MPI), National Center on Immigrant Integration Policy; Aspen Institute
TitelGrowing Language Skills with Immigrant and Refugee Families: Spreading and Adapting 2Gen Working Practices. Working Practice Profile
Quelle(2022), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterParents; Children; English Language Learners; Second Language Learning; English (Second Language); Cultural Relevance; Language Skills; Immigrants; Refugees; Native Language; Family Programs; Preschool Education; Bilingual Education; Second Language Programs; North Carolina (Charlotte); Oklahoma (Tulsa)
AbstractWhat steps can organizations take to provide accessible and inclusive services to families who speak a language other than English, and how can they support these families in developing their English and home language skills? This brief explores two-generation (2Gen) practices--interventions that work with both parents and children--that aim to overcome language barriers and support language acquisition. Based on survey results, interviews, webinars, and peer advising and learning convenings, this brief highlights two broad strategies: providing culturally responsive and linguistically accessible services, and offering language-learning programs that meet the needs of children and their parents. (ERIC).
AnmerkungenMigration Policy Institute. 1400 16th Street NW Suite 300, Washington, DC 20036. Tel: 202-266-1940; Fax: 202-266-1900; e-mail: communications@migrationpolicy.org; Web site: http://www.migrationpolicy.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: