Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoschion, Julie; Polidano, Cain; Fischer, Daniel
InstitutionNational Centre for Vocational Education Research (NCVER) (Australia)
TitelVET and Higher Education Pathways -- Do Outcomes Differ for the Same Occupation? Support Document
Quelle(2022), (105 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Vocational Education; Higher Education; Career Pathways; Labor Market; Education Work Relationship; Qualifications; Credentials; Definitions; Occupations; Sampling; Foreign Countries; Australia
AbstractThe aim of this analysis of data from the Household, Income and Labour Dynamics in Australia (HILDA) Survey is to compare labour market outcomes between individuals who have Vocational Education and Training (VET) qualifications only, VET and Higher Education (HE) qualifications and HE qualifications only, but who work in the same occupations. In this report, the authors describe: (1) how we define VET vs HE education qualifications; (2) how we selected a group of occupations that present a mix of qualifications; (3) how we selected the sample of respondents for analysis; (4) the characteristics of the sample; (5) how labour market outcomes differ between the qualification groups, including how these differences evolve over time as respondents progress through their career; and (6) the stability of the results to key decisions about the approach (section 6). [This report was produced with the Melbourne Institute: Applied Economic and Social Research. For the related research report, see ED623391.] (ERIC).
AnmerkungenNational Centre for Vocational Education Research Ltd. P.O. Box 8288, Stational Arcade, Adelaide, SA 5000, Australia. Tel: +61-8-230-8400; Fax: +61-8-212-3436; e-mail: ncver@ncver.edu.au; Web site: http://www.ncver.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: