Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurgoyne, Alexander P.; Johnson, Tessa; Mix, Kelly S.; Levine, Susan C.; Young, Christopher J.
TitelIndividual Differences in Spatial and Mathematics Skills: Implications for Educational and Clinical Psychology
Quelle(2021), (15 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSpatial Ability; Mathematics Skills; Gender Differences; Socioeconomic Status; Developmental Stages; Kindergarten; Grade 3; Grade 6; Age Differences; Socioeconomic Influences; Mathematics Instruction
AbstractIn a recent empirical article published in "Cognition" (Johnson, Burgoyne, Mix, Young, and Levine [2022]. "Cognition," 218, 104918), we examined the relationships between spatial and mathematics skills in a cross-sectional sample of 1,592 children that included kindergarteners, third graders, and sixth graders. We tested whether individual differences in math and spatial skills could be explained by factors such as socioeconomic status or sex (i.e., boys versus girls), and furthermore, whether the relationships between spatial and math skills were moderated by these factors or by developmental stage. This brief article serves as a summary and extension of our recent work, with a discussion of implications that may be relevant to educational and clinical psychologists. We encourage readers to reference our empirical article for a more thorough presentation of the issues discussed in the present review. [This paper was published in "Clinical Psychiatry" v7 n6 Article 110 2021.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: