Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShand, Robert; Leach, Stephen M.; Hollands, Fiona M.; Chang, Florence; Pan, Yilin; Yan, Bo; Dossett, Dena; Nayyer-Qureshi, Samreen; Wang, Yixin; Head, Laura
TitelProgram Value-Added: A Feasible Method for Providing Evidence on the Effectiveness of Multiple Programs Implemented Simultaneously in Schools
Quelle(2022), (23 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shand, Robert)
ORCID (Hollands, Fiona M.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterValue Added Models; Data Analysis; Program Evaluation; Program Effectiveness; Program Implementation; Intervention; Decision Making; Outcomes of Education
AbstractWe assessed whether an adaptation of value-added analysis (VAA) can provide evidence on the relative effectiveness of interventions implemented in a large school district. We analyzed two datasets, one documenting interventions received by underperforming students, and one documenting interventions received by students in schools benefiting from discretionary funds to invest in specific programs. Results from the former dataset identified several interventions that appear to be more or less effective than the average intervention. Results from the second dataset were counterintuitive. We conclude that, under specific conditions, program VAA can provide evidence to help guide district decision-makers to identify outlier interventions and inform decisions about scaling up or disinvesting in such interventions, with the caveat that if those conditions are not met, the results could be misleading. [This is the online first version of an article published in "American Journal of Evaluation."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: