Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeran Samuelson, Melissa; Sabolic, Dubravko; Magzan, Masha
TitelElectrical Engineering Students' Attitudes about Elective Economics/Business Related Courses--A Case Study
[Konferenzbericht] Paper presented at the World Business Congress of the International Management Development Association (IMDA) (29th, Jyväskylä, Finland, Jun 12-16, 2022).
Quelle(2022), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Magzan, Masha)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEngineering Education; Student Attitudes; Elective Courses; Economics; College Students; Business Administration Education; Foreign Countries; Croatia
AbstractA survey with 53 questions was carried out among the second-year students of the Faculty of electrical engineering and computing, University of Zagreb, Croatia, in June 2020, to acquire feedback about the motives of engineering students to elect economics/business-related courses when they have alternatives, their previous knowledge of economic topics, and basic financial literacy. The gender differences in the answers were statistically tested, showing no important differences. However, the structure of the population implied that the female students were less interested in the economics/business courses. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: