Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartin, Michaela; Furiv, Uliana
InstitutionUnited Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO) (France), International Institute for Educational Planning (IIEP)
TitelDiversifying Progression Pathways in Higher Education for Greater Student Choice. Flexible Learning Pathways in Higher Education. IIEP Policy Brief. No. 2
Quelle(2022), (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Student Interests; Educational Policy; Decision Making; Educational Attainment; School Holding Power; Academic Persistence; Articulation (Education); Transfer Policy; Flexible Scheduling; COVID-19; Pandemics; Online Courses; Distance Education; College Credits; Graduation; Interdisciplinary Approach; MOOCs; Credentials; Cross Cultural Studies; Foreign Countries; Surveys; India; Chile; South Africa; Morocco; Finland; Malaysia; United Kingdom (England); United Kingdom (Northern Ireland)
AbstractWhen making study choices, students often find it challenging to identify their interests and strengths. Higher education (HE) systems that do not offer opportunities for reorientation and transfer run the risk of some students never completing their studies. This policy brief examines the different flexible pathways institutions can choose to ensure students complete higher education. [For IIEP Policy Brief. No. 1, "Increasing Equity through Diverse Entry Pathways into Higher Education. Flexible Learning Pathways in Higher Education," see ED621890.] (As Provided).
AnmerkungenUNESCO International Institute for Educational Planning. 7-9, rue Eugène Delacroix, 75116 Paris, France. Tel: +33-0-1-45-03-77-00; Fax: +33-00-1-40-72-83-66; e-mail: info@iiep.unesco.org; Web site: http://www.iiep.unesco.org/en
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: