Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShelton, Alexandra; Hogan, Erin; Chow, Jason; Wexler, Jade
TitelA Synthesis of Professional Development Targeting Literacy Instruction and Intervention for English Learners
Quelle(2022), (36 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shelton, Alexandra)
ORCID (Hogan, Erin)
ORCID (Chow, Jason)
ORCID (Wexler, Jade)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEnglish Language Learners; Literacy Education; Intervention; Evidence Based Practice; Faculty Development; Reading Difficulties; Knowledge Base for Teaching; Language Teachers
AbstractAn important way to address the literacy needs of English learners (ELs) is to ensure that ELs receive evidence-based literacy instruction and intervention. To support teachers' implementation of this instruction and intervention, it is necessary to provide effective professional development (PD). In this systematic review, we synthesized 19 studies that investigated PD on literacy instruction and intervention for ELs. Findings revealed that although PD often targets teachers' implementation of literacy instruction, PD is less likely to focus on teachers' implementation of literacy interventions for ELs experiencing reading difficulties. Nonetheless, PD programs typically resulted in positive changes in teachers' knowledge and practices. However, only 12 of the studies reported on student outcomes. We conclude with research and practical implications related to PD for teachers of ELs that is responsive to the needs of ELs. [This is the online version of an article published in "Review of Educational Research."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: