Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrendergast, Caroline O.; Horst, S. Jeanne
InstitutionNational Institute for Learning Outcomes Assessment
TitelAssessment Professional Development Competencies: Applications of the Assessment Skills Framework. Occasional Paper No. 54
Quelle(2021), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAssessment Literacy; Faculty Development; College Faculty; Taxonomy; Student Evaluation; Competence; Standards
AbstractIn this occasional paper, we invite readers into a conversation about the need for and usefulness of a set of learning objectives or competencies for the field of assessment. We briefly discuss the slow solidification of the field of assessment as a discipline, the diverse paths of entry into the field of assessment, and the increasing need for assessment-related professional development and training. We then present one example of a set of assessment knowledge, skills, and attitudes, the "Assessment Skills Framework" (Horst & Prendergast, 2020), a taxonomy of assessment-related learning outcomes. Applications of the framework are offered in light of ten benefits that a coherent set of assessment competencies could offer to our field. Although the "Assessment Skills Framework" is highlighted, we hope that the discussion serves in continuing the conversation regarding assessment competencies at the broader professional level. [For "The Assessment Skills Framework: A Taxonomy of Assessment Knowledge, Skills and Attitudes," see EJ1269869.] (As Provided).
AnmerkungenNational Institute for Learning Outcomes Assessment. 340 Education Building MC 708, 1310 South Sixth Street, Champaign, IL 61820. Tel: 217-244-2155; Fax: 217-244-5632; Web site: http://www.learningoutcomeassessment.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: