Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBloom-Weltman, Julia; Jetty, Lauren E.; Honey, Rose E.
TitelAccess to Calculus: School Characteristics Associated with Minority Enrollment from the Civil Rights Data Collection
Quelle(2018), (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCalculus; Mathematics Instruction; Minority Group Students; Equal Education; Institutional Characteristics; STEM Education; Enrollment; Educational Policy; High School Students; Public Schools; Access to Education; Racial Differences; Ethnicity; Racial Bias; Teacher Characteristics; Student Characteristics; Geographic Location
AbstractThis study explores the question, "What are the school-level characteristics associated with non-white students' access to Calculus courses in the high schools they attend?" This exploration is an extension of an earlier study focused on non-white student access to Algebra II. It will work to expand our understanding of how access to higher-level math courses, in this case, Calculus, may be associated with school-level characteristics of students, teachers and the structure of the school itself. The findings will help to inform school-, district- and state-level interventions aimed at ensuring equitable access to STEM courses for all students. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: