Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoabler, Christian T.; Baker, Scott K.; Kosty, Derek B.; Smolkowski, Keith; Clarke, Ben; Miller, Saralyn J.; Fien, Hank
TitelExamining the Association between Explicit Mathematics Instruction and Student Mathematics Achievement
Quelle(2015), (41 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Doabler, Christian T.)
ORCID (Kosty, Derek B.)
ORCID (Smolkowski, Keith)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1086/679969
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Mathematics Achievement; Teacher Student Relationship; Interaction; Kindergarten; Observation
AbstractExplicit instruction is a systematic instructional approach that facilitates frequent and meaningful instructional interactions between teachers and students around critical academic content. This study examined the relationship between student mathematics outcomes and the rate and quality of explicit instructional interactions that take place during core mathematics instruction in kindergarten classrooms using a multifaceted observation system. A total of 379 observations were conducted in 129 classrooms, involving approximately 2,200 students, across a 2-year span. Results suggest that the rate and quality of instructional interactions is related to student mathematics achievement. Implications for instruction and observation research are discussed. [This paper was published in "Elementary School Journal" (EJ1060204).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: