Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCapin, Philip; Stevens, Elizabeth A.; Stewart, Alicia A.; Swanson, Elizabeth; Vaughn, Sharon
TitelExamining Vocabulary, Reading Comprehension, and Content Knowledge Instruction during Fourth Grade Social Studies Teaching
Quelle(2020), (28 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Capin, Philip)
ORCID (Stevens, Elizabeth A.)
ORCID (Stewart, Alicia A.)
ORCID (Swanson, Elizabeth)
ORCID (Vaughn, Sharon)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
DOI10.1007/s11145-020-10106-5
SchlagwörterVocabulary Development; Reading Comprehension; Elementary School Teachers; Reading Instruction; Social Studies; Grade 4; Teaching Methods; Content Area Reading
AbstractTeaching vocabulary and reading comprehension during social studies instruction is critical for reading development and the acquisition of content knowledge. This study systematically investigated how elementary teachers integrate vocabulary and reading comprehension instruction during social studies teaching, as well as the extent to which this instruction aligned with evidence-based practices. Thirty-three fourth grade teachers from 12 schools across three school districts recorded their social studies instruction for a total of 2429 min. Findings revealed that two-thirds of social studies instructional time integrated practices for developing vocabulary and reading comprehension. Yet, the approaches for teaching comprehension and methods for instructional delivery (e.g., explicit instruction, high-quality feedback) teachers used infrequently aligned with those identified as effective in previous research. We present opportunities for improving content-area instruction and future research. [This is the online version of an article published in "Reading and Writing." For the final published version of this article, see?EJ1295536.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: