Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEden, Max
InstitutionAmerican Enterprise Institute (AEI), Conservative Education Reform Network (CERN)
TitelThe Best Way to "Ban" Critical Race Theory: Prohibiting Promotion Rather than Inclusion or Compulsion
Quelle(2021), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRace; Critical Theory; Controversial Issues (Course Content); Racial Bias; Teaching Methods; Criticism; Classification; State Legislation; Parent Attitudes; Propaganda; Risk; Legislators; Political Attitudes; Kindergarten; Civil Rights Legislation; Federal Legislation; Educational Policy
AbstractIn the first half of 2021, 26 states introduced--and 12 passed--bills colloquially labeled "critical race theory (CRT) bans." The bills introduced to date can be grouped into three categories: prohibitions against compulsion, against inclusion, and against promotion. The prohibition against promoting CRT, first introduced in the North Carolina legislature, strikes the best balance between addressing parents' concerns about indoctrination without posing any risk of substantive curriculum imposition. This report is an exercise in constructive criticism for lawmakers who intend to thoughtfully draft or revisit legislation addressing the state-sponsored racism of CRT pedagogy. The author begins by outlining three principles that animate this analysis. The author then provides some criticism of bills introduced to date, offers a typology for understanding the varieties of bills proposed, and argues for the most constructive path legislators could take. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Enterprise Institute. 1150 Seventeenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-862-5800; Fax: 202-862-7177; Web site: http://www.aei.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: