Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYamashita, Takashi; Zhang, Jing; Sun, Na; Cummins, Phyllis A.
TitelSocio-Demographic and Socio-Economic Characteristics, and Basic Skills of the Non-Formal Distance Education Participants among Adults in the U.S.
Quelle(2021), (32 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasic Skills; Adults; Adult Education; Distance Education; Electronic Learning; Lifelong Learning; Nonformal Education; Open Education; Socioeconomic Influences; Individual Characteristics; Predictor Variables; Participation; Educational Attainment; Employment; Technological Literacy; Problem Solving; Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC)
AbstractDespite increasing demand in distance education, relatively little is known about the demographic and socio-economic characteristics as well as basic skill levels of adult distance education participants at the national level in the U.S. This study analyzed the U.S. data from 2012/2014 and 2017 Program for International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) to identify baseline determinants of non-formal (i.e., not for a formal credential or degree) distance education among adults aged between 25 and 65 years old. Results showed that higher educational attainment, employment, literacy skills and digital problem-solving skills were positively associated with non-formal distance education participation. As recent distance education is provided predominantly through the internet and digital device, digital skills may be of particular concern. These identified determinants should be reflected in policy interventions to close education gaps. Additionally, the findings of this study are useful for future research that focuses on psychological and behavioral factors. [This paper will be published in "Adult Education Quarterly."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: