Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMay, Henry; Jones, Akisha; Blakeney, Aly
TitelA Case for Regression Discontinuity Design in Impact Evaluations
Quelle(2019), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRegression (Statistics); Research Design; Randomized Controlled Trials; Research Methodology; Intervention; Program Effectiveness; Robustness (Statistics); Effect Size; Educational Research; Reading Programs; Program Evaluation
AbstractUsing an RD design provides statistically robust estimates while allowing researchers a different causal estimation tool to be used in educational environments where an RCT may not be feasible. Results from External Evaluation of the i3 Scale-Up of Reading Recovery show that impact estimates were remarkably similar between a randomized control trial (RCT) and a regression discontinuity (RD) design. This paper discusses RD design advantages including congruence with school practices for assigning interventions, alleviation of ethical concerns, flexible and adaptable design methodology, and the ability to monitor the effectiveness of various types of interventions in the classroom. This presents opportunities for schools, districts, and states to be more proactive in evaluating the causal impacts of interventions for low-achieving students. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: