Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development (OECD) (France)
TitelWhy Do More Young Women than Men Go on to Tertiary Education? Education Indicators in Focus. No. 79
Quelle(2021), (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN2226-7077
SchlagwörterGender Differences; Postsecondary Education; Access to Education; Social Influences; Outcomes of Education; Labor Market; Employment Level; Wages; Vocational Education; High School Graduates; Foreign Countries; Europe; New Zealand; Latin America; North America; Asia; Australia
AbstractUnderstanding the gender dynamics in educational transitions can help target policies to support equitable access to education as well as its quality and labour-market outcomes. In almost all OECD countries, the gender gap in favour of women is wider in tertiary education than at upper secondary level. Differences in programme orientation and girls' educational performance at school may give them greater access to tertiary education than boys. Changes in the courses on offer in higher education, and the social value of a university education for young women may also influence their choices. In addition, young women tend to gain more from a tertiary degree in the labour market than their male peers, both in terms of employment and earnings, which may make pursuing higher education more attractive. (As Provided).
AnmerkungenOECD Publishing. 2, rue Andre Pascal, F-75775 Paris Cedex 16, France. Tel: +33-145-24-8200; Fax: +33-145-24-8500; Web site: http://www.oecd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: